Za kvalitetnejšo obravnavo teme »Valutno poslovanje v svetovnem spletu« smo pristopili k izvedbi krajše spletne ankete. Za zbiranje odgovorov smo uporabili spletno orodje Survey Monkey, ki omogoča brezplačno zbiranje podatkov. Anketo smo poslali na mailing listo 120 študentov specialističnega študija managementa FM- skupina Škofja Loka. Natančnejša analiza bo predstavljena po izdelavi seminarske naloge na našem blogu, saj je skoraj polovica anketirancev želela dobiti o Forexu dodatne informacije. Tako bodo na enem spletnem mestu dobili strukturirane informacije o Forexu kot tudi rezultate ankete.
Doslej je na anketo odgovorilo 38 študentov, kar predstavlja skoraj 30% odzivnost (response rate). Med študenti, ki so se odzvali na anketo jih je bilo več kot dve tretjini (68,4%) ženskega spola, približno polovica jih je bila stara med 21-31 let, ena tretjina med 32-45 let, 4 posamezniki starejši od 46 let in 1 oseba mlajša od 21 let. Dobra tretjina anketirancev ima zaključeno visokošolsko izobrazbo, ostali pa imajo že pridobljeno univerzitetno izobrazbo.
Z anketiranjem smo hoteli oceniti informiranost študentov FM (specialistični študij managementa, študijsko leto 2008/2009) o možnostih valutnega trgovanja, njihov odnos do tega in koliko jih trguje na Forexu. Pa poglejmo odgovore:
Pri vprašanju »Kaj vam pomeni beseda Forex?« je ena tretjina anketirancev pojem povezala z valutnim trgovanjem, dobri četrtini anketirancev (26%) beseda ni pomenila nič oziroma je ne razume, 11% anketirancev pa meni, da gre za goljufijo. Med preostalimi jih 8% meni, da gre za trgovanje z delnicami in drugih 8%, da gre za denarno piramido. 5% anketirancev Forex pojmuje kot tvegano igro z možnostjo dobrega zaslužka, 3% menijo da gre za možnost dobrega zaslužka z uporabo znanja.
Rezultati kažejo, da se med 38 anketirancev 3 ukvarjajo s trgovanjem na Forexu, vendar to zanje opravljajo posredniki (brokersko podjetje oz. s.p.). Zgolj 2 anketiranca sta bila mnenja, da uspešen rezultat pri trgovanju prinese znanje, 7 jih meni, da gre izključno za srečo, preostali pa so mnenja da je potrebno oboje.
Med anketiranci, ki menijo, da so seznanjeni z možnostjo trgovanja na Forexu (22 oseb), jih je 35% pridobilo o tem informacije med prijatelji znanci in sorodniki. Dobra četrtina je dobila informacije v medijih, 19% v službi oziroma poslovnih krogih, preostalih 19% pa na predavanjih dodiplomskega in podiplomskega študija.
V zaključku naj poudarimo, da je število odgovorov premajhno, da bi lahko rezultate posploševali na vse študente specialističnega študija FM študijskega leta 2008/2009. Rezultati doslej kažejo, da so študentje nekoliko slabše informirani oziroma imajo netočne predstave o tem kaj je Forex. To je razvidno iz prvega vprašanja, kjer jih zgolj 12 poveže pojem Forex z valutnim trgovanjem. Predvideli smo tudi, da bo veliko študentov o Forexu imelo napačno predstavo v smislu goljufije oziroma denarne piramide na račun člankov v medijih v zadnji polovici leta 2008, kar se nam je v anketi potrdilo.
sobota, 21. februar 2009
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar