ponedeljek, 16. februar 2009

4.poročilo o delu 10. skupine; M-poslovanje

Skupina je pripravila dva prispevka, od katerih je eden nadaljevanje predstavitve M-tehnologije. V prispevku avtor predstavlja multimedijske naprave - aparate z zasloni, ki so občutljivi na dotik. V letu 2007 je pravo revolucijo na tem področju naredilo podjetje Apple z izdelavo Iphone, ki je ponujal že poznano tehnologijo, a prvič uporabljeno na mobilni napravi. Kmalu so temu trendu sledili mnogi proizvajalci. Tudi na slovenskem trgu je ponudba bogata, avtor pa nazorneje predstavi naslednje modele:
- Samsung Glyde
- HTC max 4G
- HTC touch cruise
- Samsung T929
- Nokia 6208c
- Samsung A867
- Palm pre-2009 Q1
- O2 Eda Exec

Drugi prispevek bralcu ponuja klasifikacijo mobilnih storitev in opis razvitosti le teh v Sloveniji. Storive mobilnega poslovanja po Leskovšku (2007) lahko delimo na:

- storitve, ki so kot opora mobilnemu poslovanju. Ta skupina zajem elektronsko pošto (e-mail), takojšnje sporočanje (instant messaging), pogovore v čveklanici (chat) in rokovnik (personal information management).

- storitve s stališča uporabnika. Nadalje jih lahko delimo na mobilno nakupovanje, mobilno oglaševanje, nudenje informacij in vsebin, mobilno zabavo ter finančne mobilne storitve, ki zajemajo mobilno plačevanje, mobilno bančništvo in mobilno borzno trgovanje. Pri nas je najbolj poznana oblika nakup vstopnic (npr. nakup kino vstopnice). Tudi mobilni marketing je zelo razširjen,saj ga izvajajo mnoge trgovske hiše, ki pošiljajo njihovim strankam s karticami oglasna sporočila preko SMS o popustih in akcijah. Uporaba mobilnega bančništva je tudi v porastu, izvajamo pa ga v Sloveniji že skoraj desetletje preko Monete (ponudnik:Mobitel), operater Simobil pa je ponudil storitev Si.nakup.

Ni komentarjev:

Objavite komentar