Kolegici iz 1. skupine sta se v preteklem tednu koncentrirali predvsem na objave, ki se nanašajo na storitve e-uprave za pravne osebe in storitve, ki se izvajajo znotraj javne uprave.
Storitve za pravne osebe
Portal e-VEM deluje od leta 2005 in je namenjen poslovnim subjektom. Sprva je bil na voljo le samostojnim podjetnikom. Z letom 2008 pa je namenjen tudi ostalim gospodarskim družbam (d.d., d.o.o., itd.). Javna uprava na ta način zagotavlja podjetnikom, da lahko na enem mestu opravijo vse formalnosti v zvezi z ustanavljanjem podjetja. Preko portala se s.p. lahko ustanovi v enem dnevu. Ukinjene so takse za vpis, izbris ali spremembe pri podjetjih. Poleg prihranka časa podjetniki lahko statuse oddanih vlog spremljajo po spletu. Prihranke za gospodarske družbe, ki jih je prinesla uvedba sistema ocenjujejo na 3.000.000 eur letno. Poslovni subjekti lahko predložijo letna poročila za namen javne objave in statistike preko spleta. Spletna aplikacija omogoča predložitev revidiranih in konsolidiranih letnih poročil v elektronski obliki, v uradnem tujem jeziku Evropske unije. Storitev je na voljo brezplačno za vse poslovne subjekte po registraciji. Letna poročila se podpisujejo z digitalnim potrdilom. Poslovnim subjektom so na voljo še druge aplikacije (vnos podatkov za statistiko finančnih računov, predložitev podatkov za plače, vpogled v podatke poslovnega registra itd.).
Vir: Ajpes
Poznan je tudi portal e-davki. Z vstopom v EU imajo slovenski zavezanci za DDV možnost preverjanja podatkov o poslovnih partnerjih v drugih državah EU in preverjanje davčnih številk slovenskih davčnih zavezancev.
Vir: DURS
Storitve znotraj javne uprave
Uvajanje informacijske podpore poslovanju z dokumentarnim gradivom se je v RS pričelo že leta 2005. Sprememba zakonodaje je izenačila elektronsko poslovanje z dokumenti s poslovanjem na standarden način. Pri prenovi ključnih državnih registrov so bili vsi podatki preneseni v Oraclovo bazo podatkov, infrastruktura baze je enotna. Za upravljanje baz je podjetje Genis razvilo tudi orodja za razvrščanje in prečiščevanje podatkov in upravljavska orodja za vzdrževanje dostopnosti podatkov, kar je Slovenijo po razvitosti e-poslovanja uvrstilo na drugo mesto v Evropi.
Elektronsko poslovanje z dokumentarnim gradivom je danes v uporabi v celotni državni upravi in v organih javne uprave.
Nekateri najpomembnejši informatizirani registri so:
- centralni register prebivalstva, matični register, register stalnega prebivalstva, register tujcev in register državljanov,
- sodni register in zemljiška knjiga,
- register osebnih izkaznic,
- centralna evidenca potnih listov,
- evidenca registriranih vozil,
- e-dohodnina.
Nov je Register osebnih izkaznic. Ta register daje možnost zajema fotografije in podpisa na vlogi za izdajo osebne izkaznice, prijavo pogrešane osebe na katerikoli upravni enoti in preverjanje veljavnosti preko spleta.
Več o tem si lahko preberete v članku časnika Finance in v članku revije Moj Mikro.
Podatki, ki so na voljo na spletnem portalu e-uprava, javna uprava so namenjeni zaposlenim v javni upravi.
V letih 2009 in 2010 MJU načrtuje vzpostavitev elektronske povezave za izmenjavo podatkov z institucijami Evropske unije in ustanovami v ostalih državah članicah EU. Strategija razvoja e-uprave RS do leta 2010 je objavljena v dokumentu MJU z naslovom SEP-2010.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar